5. mar. 2009

Tvangstanker??



det kan godt være at jeg lyder meget underlig... men jeg har det nogle gange sådan at jeg tror at jeg kommer til at gøre ting. f.eks. hvis jeg har en saks i hånden, er jeg lidt bange for at jeg pludselig stikker den ind i mit øje... eller hvis der ligger en hammer foran et akvarie, må jeg bede dem om at fjerne den, for jeg er bange for at jeg pudselig gå hen og smadrer det...
som dette billede... jeg ville ALDRIG kunne sidde der ude. for hvad hvis jeg pludselig sprang?
Er jeg sindsyg at sidde og tænke det?


billede fra lolita

5 kommentarer:

Joan Jørgensen sagde ...

Hey Carla.
Først og fremmest. Du har en SUPER cool blog. Du er en meget dygtig blogger!

Og så lige til dine tanker. Det er vist ret normalt. Ellers er jeg også skør.
F.eks. Hvis jeg går over en bro, der er over vand, og jeg har en pose eller taske i hånden, så får jeg altid lyst til at smide min pose/taske ud over broen og så bare stå og kigge efter den.
Jeg har oss flere gange tænkt. Godt det ikke er mig selv, jeg får lyst til at smide ud over.
Jeg tror måske bare man går og udfordrer sig selv :) Sådan - Hvad nu hvis!!

Carla sagde ...

haha. mange tak.
godt at vide at jeg ikke er alene om min syge tankegang

Molly sagde ...

Jeg har det også tit sådan. Men hos mig bliver tanken næsten til sådan et loop, så jeg ser mig selv gøre det om og om og om og om igen, indtil der er noget der snapper mig ud af det.
Heldigvis har jeg aldrig GJORT nogle af tingene, f.x. stukket en blyant i øjet eller skåret mine fingre af...
så rolig, rolig

CARLA blog sagde ...

kender godt loop fornemmelsen... faktisk alt for godt!

Signe sagde ...

Hvor sjovt at læse det her! Jeg kender det godt. Jeg har nogen gange måttet holde op med at lave mad, fordi jeg var bange for at røre ved kogepladen med vilje. Eller mere harmløst: Jeg har lyst til at åbne vaskemaskiner og opvaskemaskiner når de kører, for at se om der kommer vand ud over det hele. Jeg har nu holdt mig i skindet, men jeg har virkelig lyst til at prøve...

Mon ikke det er lidt som at drille sig selv? Som når man har en engel og en djævel på hver sin skulder der siger "gør det!", "nej, lad være!". :-)